Data | Temat zajęć w danym dniu | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Ilość godzin |
02 II 2021 r. | Przeprowadzenie matury próbnej na poziomie podstawowym z języka angielskiego. Arkusz maturalny wraz z nagraniami opracowany przez wydawnictwo Operon (listopad 2018 r.). Zapoznanie uczestników ze strukturą, formą i wymaganiami egzaminu maturalnego. Diagnoza umiejętności | 13:30 | 15:45 | 3h |
05 II 2021 r. | Człowiek Describing people -vocabulary exercises. Opisywanie osób -ćwiczenia leksykalne. Człowiek: dane personalne, części ciała, ubrania i akcesoria, wygląd zewnętrzny Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie czytany tekst i potrafi uzupełnić go brakującymi wyrazami; rozumie słuchany tekst i potrafi wskazać opisywaną osobę; uczeń rozumie czytany tekst -określa jego główną myśl, znajduje w nim określone informacje, określa intencje nadawcy tekstu; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń uzupełnia formularz informacjami o sobie; opisuje siebie i inne osoby Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń nawiązuje kontakty towarzyskie: przedstawia siebie, udziela podstawowych informacji na swój temat i pyta o dane rozmówcy Przetwarzanie wypowiedzi: uczeń przekazuje w języku obcym informacje zawarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
09 II 2021 r. | Człowiek: cechy charakteru, uczucia; elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych Writing and speaking practice. Ćwiczenie pisania i mówienia | 14:30 | 16:00 | 2h |
12 II 2021 r. | Dom House -vocabulary exercises. Dom -ćwiczenia leksykalne. Dom: części domu i pomieszczenia, rodzaje domów i mieszkań, meble i sprzęt domowy, warunki mieszkaniowe konstrukcja: there is/are Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
16 II 2021 r. | Dom Exchanging flats -reading comprehension. Dom: wynajmowanie mieszkania, Writing and speaking practice. Ćwiczenie pisania i mówienia | 14:30 | 16:00 | 2h |
19 II 2021 r. | Szkoła School -vocabulary exercises. Szkoła -ćwiczenia leksykalne. Szkoła: system oświaty, przedmioty szkolne, osoby; elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
23 II 2021 r. | School life -reading comprehension. Życie szkoły -rozumienie tekstu czytanego.Szkoła: przedmioty używane w szkole, miejsca i pomieszczenia, egzaminy | 14:30 | 16:00 | 2h |
26 II 2021 r. | Praca Work -vocabulary exercises. Praca -ćwiczenia leksykalne Praca: zawody, przymiotniki opisujące pracę, w poszukiwaniu pracy; nauka i technika Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
02 III 2021 r. | Praca Working abroad -reading comprehension. Praca za granicą Praca: praca i pieniądze, pracownicy, w pracy, urlopy i zwolnienia, bezrobocie | 14:30 | 16:00 | 2h |
05 III 2021 r. | Życie rodzinne i towarzyskie Family and social life -vocabulary exercises. Życie rodzinne i towarzyskie -ćwiczenia leksykalne. Życie rodzinne i towarzyskie: członkowie rodziny, święta i uroczystości, etapy w życiu człowieka, małżeństwo i dzieci; elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
09 III 2021 r. | Życie rodzinne i towarzyskie Birthday parties with a difference -reading comprehension. Niecodzienne przyjęcia urodzinowe -odbiór tekstu czytanego. Życie rodzinne i towarzyskie: czynności codzienne, zajęcia w czasie wolnym, związki i relacje, styl życia, konflikty i problemy | 14:30 | 16:00 | 2h |
12 III 2021 r. | ŻywienieFood -vocabulary exercises. Żywienie -ćwiczenia leksykalne.Żywienie: artykuły spożywcze, przymiotniki opisujące jedzenie, przygotowywanie posiłków Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
16 III 2021 r. | Żywienie Breakfast -reading comprehension. Sniadanie -rozumienie tekstu czytanego. Żywienie: diety, lokale gastronomiczne | 14:30 | 16:00 | 2h |
19 III 2021 r. | Zakupy i usługi Shopping and services -vocabulary exercises. Zakupy i usługi -ćwiczenia leksykalne. Zakupy i usługi: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie; elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
23 III 2021 r. | Zakupy i usługi Doing shopping -reading comprehension. Robienie zakupów Zakupy i usługi: usługi, składanie reklamacji, reklama | 14:30 | 16:00 | 2h |
26 III 2021 r. | Podróżowanie i turystyka Travelling and tourism -vocabulary exercises. Podróżowanie i turystyka Podróżowanie i turystyka: środki transportu, pojęcia ogólne, podróż ćwiczenia leksykalne. koleją, podróż statkiem, podróż lotnicza, podróż samochodem | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
30 III 2021 r. | Kultura Culture -vocabulary exercises. Kultura -ćwiczenia leksykalne. Kultura: sztuki plastyczne, architektura, literatura, teatr Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 14:30 | 16:00 | 2h |
09 IV 2021 r. | Sport Sport -vocabulary exercises. Sport -ćwiczenia leksykalne. Sport: dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, miejsca, osoby Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
13 IV 2021 r. | Zdrowie Health -vocabulary exercises. Zdrowie -ćwiczenia leksykalne. Zdrowie: części ciała i narządy wewnętrzne, choroby, urazy, objawy, leczenie Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 14:30 | 16:00 | 2h |
16 IV 2021 r. | Nauka i technika Science and technology -vocabulary exercises. Nauka i technika: naukowcy i dziedziny nauki, badania i odkrycia naukowe, nauki przyrodnicze, technika i obsługa urządzeń Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat wynajmowania mieszkania i współlokatorów: opisuje miejsca i osoby; uczestniczy w rozmowie, opisuje ludzi, miejsca i czynności Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje w języku obcym informacje zwarte w materiale wizualnym -opis fotografii | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
20 IV 2021 r. | Świat przyrody Animal protection -reading comprehension. Ochrona zwierząt -rozumienie tekstu czytanego. Świat przyrody: klęski żywiołowe i katastrofy, zagrożenia i ochrona środowiska, przestrzeń kosmiczna Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia | 14:30 | 16:00 | 2h |
23 IV 2021 r. | Państwo i społeczeństwo Government and society – vocabulary practice. Państwo i społeczeństwo – ćwiczenia leksykalne. Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchane teksty, znajduje w nich określone informacje i określa kontekst wypowiedzi (miejsce); rozumie czytane teksty: znajduje określone informacje, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa intencję nadawcy; stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne w celu zrozumienia tekstu zawierającego nieznane słowa Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje pomieszczenia, wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat przedstawionych pomieszczeń; opisuje miejsca, czynności; wyraża i uzasadnia swoje opinie; opisuje swoje doświadczenia | 8:00 12:45 | 8:45 14:15 | 3h |
27 IV 2021 r. | Przeprowadzenie matury próbnej na poziomie podstawowym z języka angielskiego. Arkusz maturalny wraz z nagraniami opracowany przez wydawnictwo Operon (listopad 2019 r.). Zapoznanie uczestników ze strukturą, formą i wymaganiami egzaminu maturalnego. Diagnoza nabytych umiejętności | 13:30 | 15:45 | 3h |
28 IV 2021 r. | Omówienie wyników matury próbnej. Omówienie strategii egzaminacyjnych. Posumowanie zajęć projektowych | 13:30 | 14:15 | 1h |
Łącznie | 60 godzin dydaktycznych |