Wycieczka do Berlina i Poczdamu

26 maja udaliśmy się na jednodniową wycieczkę do Berlina i Poczdamu. Wyruszyliśmy wcześnie rano a wróciliśmy późnym wieczorem. Naszym pierwszym przystankiem w Berlinie był Mur Berliński ze wspaniałymi graffiti, w tym z najsłynniejszym przedstawiającym pocałunek dwóch komunistycznych dygnitarzy. Mieliśmy czas, aby podziwiać wspaniałe malowidła i odpocząć chwilę delektując się widokiem pięknej Sprewy. Następnie udaliśmy się na Alexanderplatz ze słynną Wieżą telewizyjną. Spacerując po placu, odkryliśmy pulsującą energię tego miejsca. Byliśmy też w miejscu, gdzie stał bunkier Hitlera. Następnie udaliśmy się spacerem na wyspę muzealną i okolice Uniwersytetu Humbolda. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Aleja Unter den Linden, która oczarowała nas swoim pięknem i historią. Stąd przeszliśmy do Bramy Brandenburskiej, symbolu miasta i jednego z najważniejszych zabytków Berlina. Było to naprawdę wzruszające przejść przez tę historyczną bramę, wiedząc, jak wiele wydarzeń miało miejsce w jej pobliżu. Nie mogliśmy także pominąć Pomnika Pomordowanych Żydów Europy, gdzie mieliśmy możliwość zgłębienia wiedzy o tragicznej historii Holokaustu. To była trudna, ale niezwykle ważna lekcja historii, która na zawsze pozostanie w naszych sercach. Po tych intensywnych doświadczeniach przyszedł czas na chwilę relaksu i zakupy! Odwiedziliśmy Mall of Berlin, gdzie mieliśmy okazję zjeść coś pysznego i zrobić zakupy. Na zakończenie naszej wycieczki udaliśmy się do Poczdamu, aby zwiedzić słynny Park Sanssouci. Spacerując po malowniczych ogrodach i odkrywając piękno pałaców i fontann, poczuliśmy się jak bohaterowie bajki. To miejsce emanowało spokojem i harmonią. Na koniec mieliśmy jeszcze możliwość zatrzymać się na chwilę na kawę i lody w centrum Poczdamu. Naszym przewodnikiem po Berlinie i Poczdamie był Pan Mariusz Fijałkowski, przewodnik turystyczny, który jest mieszkańcem tego miasta a dzięki temu, że zna je bardzo dobrze usłyszeliśmy wiele ciekawych historii, o których nie przeczyta się w przewodnikach. Opowieści te sprawiły, że Berlin i Poczdam, ich historia i zabytki stały się jeszcze bardziej interesujące. Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za fantastyczną atmosferę, ciekawość i gotowość do odkrywania nowych miejsc. Dzięki Wam ten dzień był nie tylko edukacyjny, ale również pełen radości i śmiechu. Dziękujemy też naszym wspaniałym kierowcom, Danielowi i Oskarowi z firmy Speedbus za cierpliwość i bezpieczną podróż.To był naprawdę niezapomniany dzień pełen przygód i odkryć! Opiekunkami i organizatorkami tego wyjazdu były Panie Judyta Bykowska, Barbara Maciejczyk, Jolanta Wysocka i Elżbieta Ziemniak.

Podobne

Zawody schachowe

Zapraszamy dnia 11/01/2024 roku o godz. 16:30 na Wywiadówkę!