Technik reklamy
Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Absolwent kierunku technik organizacji reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Potrafi zorganizować i prowadzić kampanie reklamowe, projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.
Technik reklamy jest przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:
- przygotowania elementów strategii reklamowej,
- przygotowania elementów kreacji reklamowej,
- produkcji reklamy,
- planowania i realizowania kampanii reklamowej,
- organizowania sprzedaży reklamowej,
- badania przekazu reklamowego.
W zawodzie technik reklamy wyodrębniono dwie kwalifikacje:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
Miejsce pracy technika reklamy:
w agencjach reklamowych jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
- pracownik działu kreatywnego,
- autor tekstów i sloganów (copywriter),
- projektant grafiki (art designer),
- pracownik działu produkcyjnego,
- pracownik działu planowania publikacji,
- pracownik działu badań rynkowych,
w działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
- specjalista do spraw marketingu,
- specjalista do spraw reklamy,
- specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations),
w biurach jako:
- pracownik biura reklamy,
- akwizytor,
może również prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.
Przykładowe kierunki studiów:
- Marketing, reklama i nowe media,
- Fotografia reklamowa i wydawnicza,
- Projektowanie komunikacji wizualnej i reklamy.
Dodatkowe zajęcia, jakie realizuje szkoła:
- wyjazdy na targi branżowe,
- wycieczki zawodowe,
- projekty w ramach programów z Unii Europejskiej,
- wyjazdy w ramach programów Erasmus +,
- płatne staże zawodowe,
- kursy i szkolenia zakończone certyfikatami.
Po przyjęciu do naszej szkoły otrzymasz skierowanie na bezpłatne badanie lekarskie w celu potwierdzenia braku przeciwwskazań do nauki w zawodzie technik reklamy.